bahar net
اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 2:20 ::  نويسنده : خادم امام زمان

 

عروس قرآن : سوره الرحمن
بزرگترين سوره : سوره بقره
بزرگترين آيه : بقره / 282
كلمه وسط قرآن : وليتلطف /كهف / 19
بزرگترين كلمه قرآن : فاسقيناكموه/ حجر / 22
اولين سوره كه نازل شد : علق



ادامه مطلب ...


يكي از پرسش‏هايي كه بسيار مطرح شده ، اين است كه

چرا نام ائمه ‏عليهم السلام و به خصوص نام امام علي‏ عليه السلام در قرآن نيامده و حكمت آن چيست ؟



این پرسش بسيار مهمی است و به شكل‏هاي گوناگون قابل طرح است . ليكن ابتدا بايد ديد كه خاستگاه اين سؤال چيست و چرا مطرح مي‏شود؟ به عبارت ديگر كسي كه انتظار دارد نام اهل بيت ‏عليهم السلام در قرآن باشد چرا چنين انتظاري دارد؟ اگر نام اهل بيت‏ عليهم السلام در قرآن مي‏آمد چه اتفاقي رخ مي‏داد و چه خلائي پر مي‏شد كه اكنون جاي آن خالي است ؟

بزرگ‏ترين انتظاري كه بيشتر پرسشگران در ذهن خود دارند يا به صراحت مطرح مي‏كنند ، اين است كه اگر چنين مسأله‏اي در قرآن بيان مي‏شد ، ريشه بسياري از اختلافات مي‏خشكيد و در طول قرن‏هاي بعد از پيامبر اكرم‏ (ص) تا كنون مسأله‏اي به نام شيعه و سني نداشتيم .


 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : خادم امام زمان

 

 غربت قرآن


 

 

 
 

 

رمضان، ماه مبارکي است و مبارک، يعني خير کثير؛ چرا که کلام خدا، «قرآن»، در آن نازل شده است. خداوند بارها در کتاب خود، قرآن را مبارک دانسته و فرموده است:  «وَهَذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ...»[1]، «وَهَذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»[2]، «كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ...».[3] بنابر اين در اين ماه عزيز و مبارک، سفره‌اي پر از خير و برکت گسترده شده است؛ سفره‌اي که مولا اميرالمؤمنين  عليه السلام  و امام مجتبي  عليه السلام  سفره‌داران آن هستند. بايد از خداوند متعال و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام  ياري بطلبيم تا بتوانيم نهايت استفاده را از اين سفرة معنوي ببريم. 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

من خدایی دارم، که در این نزدیکی است نه در ان بالاها مهربان، خوب، قشنگ چهره اش نورانیست گاهگاهی سخنی می گوید، با دل کوچک من، ساده تر از سخن ساده من او مرا می فهمد او مرا می خواند، او مرا می خواهد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان bahar net و آدرس bahar64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان